Monday, May 16, 2022

Raihanatul Qalbi

Raihanatul Qalbi membawa maksud bunga yang mekar dihatiku ,
menjadi gelaran baru untuk mu menggantikan qalbu yang hanya membawa maksud hatiku , Kerinduan sesama kita yang terungkap dan terucap membuatkan kita ditarik kembali untuk kita bertemu dan berhubung seperti dulu. Sama-sama memendam perasaan rindu yang mendalam sehinggakan hati kita memberontak ingin meleraikan kasih dan rindu itu menjadi satu kisah yang abadi antara kita ,
Soalan mu membuatkan aku mampu tersenyum sambil meluahkan apa yang masih terbuku dihati sepanjang kita tidak bersama, membuatkan aku lebih yakin untuk meluahkan isi yang tersirat dan tersurat di hati ini , soalan mu membuatkan aku semakin yakin dengan jawapan yang lahir dari hati ini , soalan mu yang membuatkan aku yakin apa yang aku rasa engkau juga merasainya walaupun semua soalanku kau tidak jawab dengan kata-kata dan ungkapan yang panjang aku masih boleh memahaminya dari riak wajahmu yang selama ini aku rindu , aku yakin jawapan mu juga sama seperti aku.
mungkin keadaan kau ketika ini membuatkan kau tidak mampu untuk menjawab segala soalan yang keluar dari bibirku , aku sangat memahami situasi kau sekarang , aku juga tidak akan memaksa kau untuk menjawabnya dengan kata-kata . cukup sekadar senyuman yang membawa 1001 erti untuk ku ....😊

~snabg~

No comments:

Post a Comment