Saturday, December 29, 2018

Dekat tapi Jauh

Kau yang semakin tidak aku kenal , semakin lama semakin keluar diri kau yang sebenar , aku semakin jauh dan teus jauh , kasih dan sayang yang aku ada semakin hilang diterbangkan angin , 
sisa-sisa kasih yang tinggal entah sampai bila akan bertahan , fikiran dan hati aku tak seiringan yang mana , otak tidak lagi mampu menerima tapi hati masih teguh tidak beganjak walau selangkah walaupun hari-hai diguris seperti bawang . aku tidak tahu sejauh mana aku mampu bertahan dan bertahan , aku tidak tahu sejauh mana kesabaran yang ALLAH anugerahkan untuk pendosa seperti aku yang penuh dengan titik hitam dalam hati dan tiada sekecil zarah titik putih dan suci . Aku tak tahu selama mana aku bersama kau yang seringkali melukai aku yang mana aku tidak pasti ia sengaja atau tanpa sengaja . Semakin aku ingin membenci semakin aku kasihan terhadap kau sedangkan engkau yang banyak melukai aku .. 

No comments:

Post a Comment